מאמרים מקצועיים

יולי 2013

הטיפול בילדים מתחלק ל-2 חלקים:

חלק 1 – שיחה מקדימה עם ההורים.
חלק 2 – פגישה עם הילד.

מאחר ובפרחי באך חלק ניכר מטיפול הוא השיחה. את תהליך המודעות נכוון למול ההורים.

הטיפול בילדים מביא לתוצאות ושינויים מהירים. ולמה? כי ילדים מטבעם רגישים, והתמציות משפיעות עליהם מאד מהר. הרגישות היא גם חיסרון.. כי הם סופגים את כל מה שקורה בסביבתם.
ולכן, כשהם חוזרים לסביבה שנשארת לא מאוזנת.. השינוי שיצרנו לא יחזיק לאורך זמן. הילד בהעדר כלים של אדם בוגר (מודעות..) ישוב לחוסר האיזון.

ברוב הפעמים חוסר האיזון שאנו רואים בילד מעיד על הקורה בתא המשפחתי.
ולכן, חשוב מאד להכיר את התא המשפחתי.

קבוצת תמציות הפחדים והחרדות מונה 5 תמציות:
aspen
Cherry plum
mimulus
red chestnut
rock rose

במצב של חרדות ופחדים ניתן את הדעה שמדובר בתגובה. אלו הם סימפטומים שנרצה לאזן ואת השינוי העמוק לייצר במבנה האישיותי של הילד. ילד שסובל מפחדים וחרדות, לרוב חווה שהעולם סביבו "פולש" לתוכו. הוא מרגיש חשוף, פגיע, חסר ביטחון, לא יציב, וכו'

ברוב הגדול של מקרי הפחדים והחרדות אני ארצה לייצר אצל הילד תחושת מוגנות - walnut

מעצם היותם ילדים, הם ניחנים בדמיון עשיר מאד. לעתים הדמיון מעלה בהם פחדים רבים, לכן נרצה לוודא שאיכות תמצית ה- Clematis מייצרת חוויה של קרקוע.

חוויה תמידית של פחד וחרדה מעלה את רמות הלחץ וגורמת לשחיקה רגשית, לאורך זמן מצב זה גורם לעייפות כי מערכת העצבים הסימפתטית עובדת "שעות נוספות". כמו כן, בשל החרדה שנתם אינה איכותית ולכן הם ידווחו על קושי רב להתעורר בבוקר, ועייפות במשך שעות היום. מצב זה יתאזן ע"י תמצית ה- Olive שממלאת מאגרי אנרגיה.

כל הצפה שהילד חווה דרך מפגש עם מושא הפחד או החרדה, משאירה "חותם" בגופו ובנפשו. לסיטואציה הבאה שקוריית הילד בא כבר עם אותו רישום, משמע הוא עוד יותר מתקשה להתמודד עם רגשותיו. וזה מעגל שמזין את הטראומה שוב ושוב. תמצית ה- star of Bethlehem – מביאה מרפא לטראומה שהוא נושא בתוכו.

כתוצאה מהפחדים יכולים להיווצר התנהגויות שהמערכת הרגשית "מפתחת" על מנת לאפשר לילד להתמודד עם הפחדים שלו. והיא לעתים "מגייסת" את הסביבה הקרובה כדי לסייע לו להרגיש בטוח ומוגן.

לדוגמא:
ילדי ה- 
Chicory – יש את הילדים הדואגים. הם בעלי אופי אימהי. הם יעזרו בבית, יטפלו באחים, שלהורים זה נפלא.. אך זה יתבטא בדאגה להורים.. (צועדים ברחוב הילד מפחד שההורה יידרס..) יכנסו לחוסר שקט שההורים לא בסביבתם.
- חוסר איזון נוסף מתבטא ב"מופעים אור – קוליים" שהילדים עושים להוריהם, דורשים תשומת לב תמידית, נצמדים להורים, מסתודדים איתם בחברה, מדברים בצורה ילדותי ותינוקית, צורחים ועוד – כל דבר כדי לגייס את הנוכחות של ההורים לידם.

ילדי ה- Heather – ילדים שלא מפסיקים לקשקש ולדבר ולשתף את הוריהם בכל פיסת מידע על מה שעובר עליהם. כל המידע מועבר בפרטי פרטים.

ילדי ה- Rock water – ילדים אלו יפתחו סימפטום של הילד הממושמע. הטוב. הצייתן. יגרום לילד להחזיק שליטה עצמית בכל מחיר. התנהגות זו מתפתחת נוכח חוויה פנימית של חוסר שליטה במצב (cherry plum) –ומאחר שאי אפשר להחזיק שליטה עצמית כל הזמן, מדי פעם יהיו התפרצויות בבית ובמסגרות החינוכיות (גן / בבית ספר).

ילדי ה- Vine – ילדים שההורים שלהם מגלים חולשה, לא שמים להם גבולות.. – הילד מתמלא פחדים וחווה ש"אין מי ששומר עליו" – ומתחילה להיווצר אצלו התנהגות שתלטנית.

מתוך התלות של הילדים בסביבתם ותחושת הביטחון לה הם זקוקים. נכוון לתת להורים את הכלים הדרושים ואת הילד נאזן דרך התמציות.